Recensie: Record Store Day, Sounds in Venlo

21 april 2014, 18:18 | Jeroen

Afterpartees

De eerste band staat klaar om 10:00 uur, Afterpartees, later deze zomer ook te zien op Pinkpop. Rocken voor een klein publiek, vroeg in de ochtend is voor deze band geen probleem! Een strakke set is wat volgt. Ze beginnen met hun hit ‘First/Last’, tevens de gratis RSD single bij je aankopen op deze dag. Ook een nieuw nog nooit gespeeld nummer komt voorbij, geschreven door het neefje van zanger Niek Nellen.

Mintkov

Ietwat slaperig zien ze eruit de dame en heren van Mintzkov, dit is dan ook hun vroegste optreden ooit om 11:00 uur ‘s ochtends. Van vermoeidheid is bij het optreden niks meer te merken. De akoestische klanken van Mintzkov, met o.a. nummers als Opening Fire en Mimosa vullen de ruimte van Sounds en de samenzang van bassiste Lies Lorquet en Philip Bosschaerts kunnen het inmiddels toegenomen publiek bekoren.

Frankly

Niet op het affiche maar des te leuker de verrassing. Frankly, een locale funky blues/rock band. Fantastisch gitaarspel van Frank Kranen en een spontane wisselwerking met de zangeres Thessy Segers maakt het een leuk optreden. De band weet hun enthousiasme goed op het publiek over te brengen wat resulteert in hier en daar op de maat meebewegend publiek.

Triggerfinger

Ondertussen is het druk en warm aan het worden. De ruimte voor het podium wordt afgezet voor de happy few die vooraan mogen staan bij de volgende band, Triggerfinger. Op het podium wordt een groene kliko neergezet. Het “drumstel” van Mario Goossens staat klaar, dit belooft een akoestische set te worden. Keyboards, microfoons, krukken, gitaar en bas, met enige moeite krijgen de roadies het voor elkaar om alles een plaats te geven op het podium.

Kort na enen is het dan zover, dressed to impress betreden Ruben Block, Monsieur Paul en Mario Goossens het podium. De mannen ogen ontspannen en er heerst een ongedwongen sfeer. Ruben Block geeft aan dat zij graag experimenteren met hun eigen nummers en vandaag gaan ze een paar alternatieve versies spelen, waaronder Perfect Match, de nieuwe single en By Absence Of The Sun, de titeltrack van de nieuwe plaat, ook Emily van Los Lobos ontbreekt niet op bij dit energieke akoestische optreden.