Winactie: Smurfen

5 juli 2020, 17:55 | Jeroen

Sony Pictures Home Entertainment Benelux kondigt met trots aan dat zij sinds kort, in samenwerking met IMPS, de rechten van de klassieke Smurfen tekenfilms hebben. Vanaf 24 juni 2020 zal Sony Pictures Home Entertainment Benelux op regelmatige basis seizoenen van de Smurfen uitbrengen. De negen seizoenen zijn goed voor 42 discs, 242 afleveringen en meer dan 100 uur kijkplezier voor de hele familie. Daarnaast wordt ook de film De fluit met de zes Smurfen opnieuw uitgebracht.

Na decennia van voortdurende succesvolle uitzendingen is de door Hanna Barbera in de jaren ’80 ontwikkelde animatieserie de Smurfen een echte klassieker geworden. De recente digitale remastering brengt de spannende en magische avonturen van de vrolijke kleine blauwe karakters naar het hedendaagse publiek. De klassieke Smurfen tv-serie biedt urenlang vermaak voor het hele gezin.

De succesvolle live action animatiefilms “De Smurfen” en “De Smurfen 2” uit respectievelijk 2011 en 2013 en ook de animatiefilm “De Smurfen en het verloren Dorp” uit 2017 werden geproduceerd door Columbia Pictures en Sony Pictures Animation. De licentie voor deze klassieke cartoons is dan ook een mooie uitbereiding van de Smurfen catalogus van Sony Pictures Home Entertainment Benelux.

Om kans te maken op een DVD van seizoen 1 en 2 like je het bericht op “Facebook”: retweet op Twitter, like ons op Instagram en zoals altijd deel met je vrienden en nodig ze uit onze pagina te like-en voor een grotere win kans.

“We zijn verheugd dat onze klassieke Smurfen serie in de Benelux door Sony zal worden uitgebracht. We zijn ervan overtuigd dat zij de juiste partner zijn om onze dvd’s op de best mogelijke manier in de markt te zetten. Kinderen en volwassenen kunnen op deze manier voor het eerst of opnieuw de avonturen van hun favoriete blauwe wezentjes beleven, in aanloop naar de release van onze nieuwe Smurfen serie in 3D, eind 2021,” klinkt het bij IMPS.

Elk seizoen wordt gereleased in een frisse verpakking die elk kinderhart en dat van hun ouders sneller laat kloppen. De producten zullen beschikbaar zijn in Nederland en België via traditionale entertainment retail, maar ook in speelgoedwinkels en supermarkten met een entertainment aanbod.

Over bedenker ‘Peyo’

Pierre Culliford (beter bekend als Peyo) werd op 25 juni 1928 in Brussel geboren. Hij werkte als filmprojector, maar uiteindelijk gebruikte hij al zijn kennis en energie voor het wereldwijde succes van de Smurfen. En hij wijdde zich volledig aan hun epische verhaal, tot aan zijn dood in 1992. Peyo zei: “Als jongen hield ik ervan om te tekenen. In feite tekenen alle kinderen; sommigen van hen besluiten om volwassen te worden, serieuze mensen, en dan zijn er anderen die weigeren om de overgang te maken en die tekenfilmfiguren creëren”. Vandaag zetten Peyo’s familie en medewerkers zijn werk in dezelfde geest voort.

Over IMPS

IMPS en LAFIG zijn wereldwijd licentiedragers van de Smurfen, samen met Benny Breakiron en Johan & Peewit. Deze merken kennen al vele jaren internationaal succes dankzij het geïntegreerde licentiesysteem van onze twee bedrijven. We werken samen met vele grote merken en retailers die het erfgoed van het merk begrijpen en waarderen.



Share |

Gerelateerde artikelen