De Beste Social Awards 2016

11 juni 2016, 14:30 | Jeroen

De winnaars van de 3e editie van De Beste Social Awards, de prijsuitreiking voor de meest opvallende uitingen op social media, zijn vanavond bekend gemaakt in B. Amsterdam.

Netflix

Netflix is uitgeroepen tot het Beste Merk, Meester Bart nam de award voor Beste BN’er in ontvangst en 50PLUS fractieleider Henk Krol is bekroond voor zijn felicitatie-berichten aan reeds overleden personen in de categorie Slechtste Bericht. Er mag dit jaar gesproken worden van een record: met 140.000 uitgebrachte stemmen een ruime verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Check hier alle winnaars.

Dit jaar greep Coolblue net naast de prijs voor Beste Merk, maar wist wel als enige bedrijf maar liefst drie awards te verzilveren voor Beste Inhaker, Beste Video en Beste Webcare. De nieuwe categorie Beste Bericht van de Buurman, met opvallende berichten van individuen, is gewonnen door Romée Steenmeijer. Haar tweet over een complimenteuze kassajongen ging afgelopen jaar viraal. Een speciale vermelding voor Praxis met hun ‘Decolletape’ (bureau Yune) die naast de award voor Beste Copywriting ook de Grand Prix in ontvangst mocht nemen. De Grand Prix wordt uitgereikt aan de categorie waarbij het publiek én de jury bij elkaar opgeteld de meeste punten aan een inzending toekenden. Henk Krol reageerde sportief op zijn winst in de categorie Slechtste Bericht en sprak – wegens afwezigheid – een filmpje in om zijn prijs in ontvangst te nemen.

Initiatiefnemer van De Beste Social Awards, Diederik Broekhuizen: De winnaars tonen aan dat diepgang en gelaagdheid in social media scoort bij jury én publiek. Men wil echtheid en herkenbaarheid zien in social media uitingen van bedrijven en instanties. Een bedrijf als Netflix weet als geen ander een verfrissende, gelaagde draai te geven aan hun creatieve berichten over series en films. BN’er Meester Bart gebruikt social media om zijn volgers een kijkje te laten nemen in zijn leven als leraar op middelbare school in de Bijlmer. Hiermee heeft hij door herkenbare, maar vaak ook ontroerende of grappige posts een enorm bereik en impact; hij is er letterlijk een BN’er mee geworden. Tenslotte ben ik ontzettend trots op – net als vorig jaar – een ruime verdubbeling van het aantal stemmen. De Beste Social Awards zijn in het leven geroepen om de kracht van social media te laten zien; het is mooi om te zien dat de aandacht daarvoor exponentieel groeit.



Share |

Gerelateerde artikelen