Recensie: The Bodyguard

Theater

Strakke pasjes, veel vocaal geweld en indrukwekkend podiumgebruik. The Bodyguard, in het Beatrixtheater, is tot in de puntjes verzorgd. Iets anders verwacht je ook niet wanneer Stage Entertainment met een nieuwe musical komt.

> Lees verder

Recensie: LOS van Het Zuidelijk Toneel

Theater

Klein, intiem theater over verlies. Dat is LOS van Het Zuidelijk Toneel in een notendop. Het is een voorstelling die je raakt, maar ook met een knagend gevoel laat zitten.

> Lees verder

Theater

Daniël Arends heeft het trucje door. Dat levert in de reprise van Carte Blanche niet alleen een duidelijke rode draad op, maar ook mijmeringen over hoe ver je door kunt groeien.

> Lees verder

Recensie: De Stille Kracht

Theater

De Toneelgroep Amsterdam en regisseur Ivo van Hove zijn aan de Couperus trilogie begonnen. Met van Hove aan het roer is kwaliteit gegarendeerd. Ook de scenografie en licht is weer indrukwekkend van Jan Versweyveld.

> Lees verder

Recensie: Richard III door Toneelgroep Oostpool

Theater

Richard III van Theatergroep Oostpool in de regie van Joeri Vos kent enkele prachtige vondsten en een originele enscenering. Het sterke spel van Roland Haufe domineert de voorstelling.

> Lees verder

Festival Boulevard: Stad der Blinden

Theater

Ver van het festivalterrein staat de Brouwketel. Hier op locatie is een van de spektakelstukken van Festival Boulevard te vinden: Stad der Blinden van Theater Utrecht. Een “indringende audiovisuele ervaring op locatie” aldus de website.

> Lees verder

Festival Boulevard: Tentjestheater

Theater

Ook dit jaar in Den Bosch een bont palet aan theatermakers, dansers en andere podiumkunstenaars voor het theaterfestival Boulevard. Zoals ieder jaar wordt het festivalterrein aan de Parade geflankeerd door een dozijn tentjes.

> Lees verder

Festival Boulevard: De No Future Show

Theater

In 80 minuten afrekenen met het cynisme. Dat is het doel van De No Future Show van De Bloem van de Natie. Naar eigen zeggen maakt De Bloem van de Natie “filosofisch, kolderiek, direct en persoonlijk theater”

> Lees verder

Festival Boulevard: Hero on high f*cking heels

Theater

Walter de Kok is een van de vijf genomineerden voor de Fontys entreeprijs 2015 met zijn afstudeervoorstelling Hero on high f*cking heels. Deze muziekvoorstelling is zeker een kanshebber.

> Lees verder

Recensie: Kings of War

Theater

Wat een uitdaging om drie stukken van Shakespeare voor een avondvullend programma te vertalen, (her)schrijven en op te voeren. De mensen bij de Toneelgroep Amsterdam gaan het aan. Lees hier hoe ze het ervan afbrengen.

> Lees verder

Recensie: Ochtendzee door Merals Harem

Theater

“Ik ben daar geboren… de eerste keer” zegt de vader. Daar gaat Ochtendzee over. Over migranten, jezelf opnieuw uitvinden en over hoe je herinneringen jouw bestaan vormen. Het is een verhaal verteld met woord en beeld, maar vooral met muziek.

> Lees verder

Recensie: Narnia door Het Nationale Ballet en ISH

Theater

Narnia is een coproductie van de Junior Company van Het Nationale Ballet en ISH. Gekozen is een bewerking te maken van het fantasievolle Narnia van C.S. Lewis. De voorstelling is een mix van ballet en hiphop.

> Lees verder